Log, meydana gelen olayların ve hareketlerin kayıt altına alındığı dosyalardır. Yazılımlar, işletim sistemleri ve web sunucuları olmak üzere birçok alanda loglar aktif olarak kullanılmaktadır.
Log Kayıtları, bilgisayarımızın açılışından itibaren düzenli çalışan tüm uygulamaların, hata veren sistem dosyalarının tarihleri ile birlikte tutarak sizin Bilgisayar üzerinde hangi programların, donatımsal aygıtların stabil çalışıp çalışmadıklarını gösteren kayıtlardır.
İnternetin iletişim için vazgeçilmez hale geldiği günümüzde kurum içi akışları rahatça takip edebileceğiniz çözümler ile güvenliği arttırırken olası hataların tespitini ve düzeltilmesi için atılacak adımların planlanmasını kolaylaştırmak için log toplama çözümleri ile Cloud Bilişim olarak yanınızdayız.
Monitoring, bir sistem içerisindeki durumun takip edilmesi ve meydana gelen değişikliklerin gözlenmesini açıklamak için kullanılan kelimedir. Webmaster dünyası ve bilgisayar dünyası içerisindeyse Monitoring, takip ve izleme manasında kullanılmaktadır.
Dijital dünyadaki sitelerde çeşitli sektör, marka ya da kişiler hakkındaki konuşulmaları takip etmeye monitoring denir. Monitoring hizmeti takip etmek olarak bilinse de içerisinde analiz ve raporlamaya da yer verilmektedir.
Monitoring hizmeti ile kurum, kişi ve sektör hakkındaki konuşulmaları yakından takip ederek hedef kitlemizin sahip olduğu iç görülere yönelik çeşitli çıkarımlarda bulunabiliriz. Potansiyel hedef kitlemizin hangi mecraları (Twitter, Facebook, Instagram, Forum siteleri, sözlükler, şikayet siteleri …) kullandığını görebilir ve bu doğrultuda hedef kitlemizin ne yaptığını, ne istediğini ve neye ihtiyacı olduğunu daha iyi anlamlandırabiliriz.
Anlık takip ile dijital dünyadaki konuşulmaları yakından görebiliriz. Markaların yapmış oldukları kampanya ve etkinliklerin ne kadar amacına ulaştığını, olumlu ya da olumsuz kullanıcı gönderilerini erkenden fark ederek görebiliriz. Bu adım ile olası kriz durumunda, en hızlı şekilde sorun tespit edilerek, krizin büyümesi önlenebilir.
Bulunan web, forum, sözlük sonuçları spam içerikler ayıklanarak filtreleme yapılır. Filtreleme ile alakasız konuşulmalar ve içerikler bu sayede önlenmiş olur. Ayrıca Twitter, Facebook ve Instagram gibi mecralardan gelen sonuçlarda CRM gibi aksiyonlar alınır.
Sosyal medya uzmanları markanın talepleri üzerine bu sonuçları okuyup, anlamlandırarak; etiket, kategori ve duygu analizi gibi süreçlerden geçirilir. Ayrıca yine markanın talebi üzerine otomatik bilgilendirme veya veriyi işleyen uzman tarafından marka ile bu bilgiler paylaşılır.
Sonuç olarak 7/24 izleme yapılarak sistem üzerinden online takip ve raporlama yapılır. Markanın isteğine göre günlük, haftalık ve aylık olarak işlenen sonuçlar markaya raporlanır. Kriz durumlarında anlık raporlamalar ve güncellemeler ile marka bilgilendirilir. Bu sayede marka daha hızlı ve sistematik bir şekilde ilerleyerek marka hakkında algılıyı ve olası krizleri öngörme fırsatı bulur.
Monitoring Log ve İzleme Çözümleri